Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Firasat Telinga Berdengung.
Mesra.net Forum > UMUM > Info Petua & Kesihatan
Amin Fadzlan
Salam Ahad.

FIRASAT TELINGA BERDENGUNG.

TELINGA SEBELAH KANAN

Antara pada jam 06-07 pagi
bermakna akan mendapat kabar buruk.

antara jam 07 - 08 pagi
bermakna akan difitnahkan orang yang menjadikan guncingan orang.

antara jam 08 - 09 pagi
bermakna akan merancang utk berjalan jauh, samaada bersendiriran atau bersama orang lain.

antara jam 09 - 10 pagi
bermakna akan ada berita yang kurang menyenangkan tentang keluarga.

antara jam 10 - 11 pagi
bermakna akan ada penghalang dari rencana perjalanan anda sebaiknya ditunda atau dibatalkan dulu.

antara jam 11 12tgh
bermakna akan ada khabar yang kurang menyenangkan yang datangnya bersamaan dengan surat yang akan diterima dalam waktu dekat.

antara jam 12.00 tgh 1.00petang
bermakna akan ada saudara jauh yang datang dengan membawa cerita lama.

antara jam 1.00 2.00petang
bermakna akan ada ajakan maka-makan.

antara jam 2.00 3.00petang
bermakna akan ada sesuatu yang membahayakan anda dalam waktu dekat.

antara jam 3.00 4.00petang
bermakna akan ada berita dari keluarga yang entah itu yang menyenangkan atau menyedihkan.

antara jam 4.00 5.00petang
bermakna akan ada perjalanan jauh yang akan anda lakukan dalam waktu dekat.

antara jam 5.00 6.00petang
bermakna anda sedang menjadi perbualan banyak orang.

antara jam 6.00 7.00petang
bermakna akan ada sesuatu yang berharga pergi meninggalkan anda.

antara jam 7.00 8.00malam
bermakna akan mendapat berita buruk dari kalangan sendiri.

antara jam 8.00 9.00malam
bermakna akan ada keberuntungan yang besar untuk anda.

antara jam 9.00 10.00malam
bermakna akan ada yang mengancam anda.

antara jam 10.00 11.00malam
bermakna akan ada berita yang baik datang kepada anda.

antara jam 11.00 12.00tgm
bermakna akan ada seseorang yang jatuh cinta.

antara jam 12.00tgm 01.00pagi
bermakna akan ada sesuatu wejangan yang diberikan oleh orang tua.

antara jam 01.00 02.00 pagi
bermakna akan ada perselisihan antara kerabat sendiri.

antara jam 02.00 03.00 pagi
bermakna segala perjalanan yang ada kerjakan akan selamat sampai tujuan.

antara jam 03.00 04.00 pagi
bermakna akan ada yang sesuatu yang hilang yang anda nilai sangat berharga.

antara jam 04.00- 05.00 pagi
bermakna akan ada sesuatu yang merugikan anda jika anda seorang pekerja anda akan diberi peringatan dari pimpinan.

antara jam 05.00- 06.00 pagi
bermakna akan ada orang yang akan mencelakakan anda.


TELINGA SEBELAH KIRI

Antara jam 06.00 07.00 pagi
bermakna akan ada tamu yang menguntungkan dalam waktu dekat.

antara jam 07.00 08.00 pagi
bermakna akan melakukan perjalan jauh dalam waktu dekat.

antara jam 08.00-09.00 pagi
bermakna akan kedatangan keluarga dekat.

antara jam 10.00-11.00 pagi
bermakna akan selamat dalam perjalanan yang akan datang.

antara jam 11.00-12.00 tgh
bermakna akan kedatangan keluarga dari seberang lautan.

antara jam 12.00 tgh -1.00 tgh
bermakna akan terserang penyakit dalam waktu dekat.

antara jam 2.00 3.00petang
bermakna akan kedatangan tamu.

antara jam 3.00 4.00petang
bermakna akan bepergian jauh baik beurusan usaha atau urusan kerja, sendiri atau bersama-sama.

antara jam 5.00 6.00petang
bermakna dalam waktu dekat akan mendapat keuntungan besar bagi usaha dagang yang dirintis dan dalam waktu dekat akan naik pangkat bagi pekerjaan.

antara jam 7.00 8.00 malam
bermakna akan menerima pernyataan cinta dari seseorang dalam waktu dekat ini.

antara jam 9.00 10.00 malam
bermakna akan menerima undangan perkawinan dari teman dekat.

antara jam 10.00 11.00malam
bermakna akan kedatangan pencuri.

antara jam 11.00 12.00 malam
bermakna akan menghadapi penghalang dalam mengurus perkara yang sedang dihadapi.

antara jam 12.00tgm 01.00pagi
bermakna semua cita-cita akan yang direncanakan akan segera tercapai
antara jam 01.00 02.00pag.

bermakna akan menerima khabar yang sangat menyenangkan.

antara jam 02.00 03.00pagi
bermakna akan ada perseteruan dalam keluarga.

antara jam 04.00 05.00pagi
bermakna and akan mendapat usaha pekerjaan baru.

antara jam 05.00 06.00pagi
bermakna akan ada musyawarah dan mufakat dalam setiap persoalan yang dihadapi oleh anda sebagai jalan keluarnya.

Salam Sepanjang Abad.
akls
panjangnya..yang aku tahu..kalo telinga berdengung xkira lah kiri atau kanan maknanya satu daun di luh mahfuz telah gugur dan terkena pada daun kita. Daun di Luh Mahfuh adalah nama manusia yang hidup di muka bumi ini. Apabila mati seorang anak adam..daun nya yang tercatat segala takdir untuk dirinya akan gugur...

Mengikut kata nabi, daun di pohon luh mahfuz adalah sebesar telinga gajah..Wallahu a'alam..
domesticgoddessnot
ish boleh caya ka yg firasat2 tu?

yg daun di luh mahfuz tu ye la aku tau tapi bukan telinga berdengung - dia more kpd geli2 gitu kan?
isabelle de anne
bella x caye firasat ni..hurm tp cite daun kat Luh Mahfuz 2 percaya....

tp terpulang pada empunya diri masing2 la kan....
NoReeZ
HAAH, NOREZ PUN CAYE KAT DAUN LUH MAHFUZ TU
DULU CIKGU NUREEZ KATE, DAUN YANG GUGUR TU TERKENA SIKIT DAUN KITA...
syima
bunyi ngiingg ngingg tu ker
Amin Fadzlan
Salam Sabtu.

Ya, lebih kurang begitulah. Info FTB kat Thread ni tak lengkap. Sila ke sini untuk Full Info mengenai FTB ini.

Sekian untuk makluman. Terima Kasih.

Salam Bersatu.
aprilia
Tp menurut kata org tua2 plk, kalau telinga bunyi berdersing tetiba, maknyanya ada "daun orng" yg kita kenali nak jatuh, maksudnya seseorang
akan menemui ajalnya. Di syorkan baca selawat kt tapak tangan sesusah tu tekapkan kt telinga yg mendengar bunyi tu. Wallahualam
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.