Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Pemuda Bani Tamim Akan Muncul?
Mesra.net Forum > Social & Societies > Hal Ehwal Islam
mujaddid
Assalamualaikum (w)

Ramai orang tau bahawa proses akhir zaman yang sedang kita lalui sekarang akan membawa kepada turunnya Imam Al Mahdi. Tapi ramaikah yang tahu bahawa sebelum munculnya Al Mahdi, akan lahir/muncul seorang yang digelar Pemuda Bani Tamim. Dalam satu hadis ; Saidina Umar melihat , Rasullullah (s) memegang tangan Ali lalu berkata bahawa akan keluar dari sulbi ini seorang pemuda yang akan memenuhi bumi ini dengan keadilan, kebenaran dan kedamaian. Sekiranya kamu meyakini akan ia, maka ikutlah ia. Sesungguhnya dia adalah Pemuda Bani Tamim yang akan muncul dari arah sebelah Timur. Dan dialah pemegang panji-panji Al Mahdi.

Menurut buku hasil kajian secara ilmiah oleh Ust. Fauzi Abd. Hamid, kemungkinan besar arah sebelah timur yang dimaksudkan itu adalah negara kita Malaysia. Jadi apakah peranan kita dalam menyambut kehadiran yang bergelar Pemuda Bani Tamim ini??? Setiap satu kurun akan muncul seorang Mujaddid yang akan membawa perubahan besar dalam tamadun peradaban dunia. Sejak dari zaman Saidina yang pertama hingga ke zaman ini, perubahan pasti berlaku. Tidak kira di mana atau siapa yang bergelar Pemuda Bani Tamim itu, yang pasti kita harus bersedia.

Sekian, Wassalam

masMerah
Agama islam datang dengan ilmu dan amal.
Dengan Roh dan Jasad.
Dengan Akal dan Dalil/teks.

Kebersahajaan adalah manhaj rabbani yg terpuji
jua mencegah hambanya dari bersifat ekstrim dan agresif.

Lalu == biarlah bersederhana dan bersahaja
dalam menempuh era kehidupan.
Akan segala yang datang hadir dengan sendiri nya,
tidak menafikan , tiada pula membenarkan !!!!!!!!!

">>>>>>>> allah memberi petunjuk org org yg beriman pada kebenaran
tentang hal yg menjadi perselisihan !! DENGan KEHENDAK NYA.
Allah SELALU memberi petunjuk org yg di kehendaki nya kpd jalan yg mudah dan lurus
"( al baqaarah 213)

snipersnake
so negara kat timur nih Malaysia je ke?

Jepun pon timur gak, China pon Timur, Indonesia pon timur, Thailand pon timur, Bangladesh pon timur?

Taksub betul la dgn melayu2 nih. Islam tuh antarabangsa. Tak kira melayu tidak.
HambaAllah
yang melayu pun tak serupa melayu, yg islam pun tak serupa islam.....mcm mana tu?

apa maksud, siapa yang di maksudkan dengan pemuda tamim tu?
masMerah
Merah agak jahil dalam bab bab ini.

Setakat ini yg merah tahu hanya Kicap Tamim
pkut
Setahu saya, Bani Tamim ni adalah keturunan Tamim ibnu Murrah ibnu Kaab.

Tamim mempunyai seorang saudara kandung (tak sure adik atau abang) bernama Kilab.

Rasulullah adalah keturunan Kilab.

Jadi, Bani Tamim ni keturunan Arab yang bersaudara dengan Quraisy.

Sekarang ni, ramai keturunan Tamim yang tinggal di Semenanjung Arab, Iraq , Jordan , Syria , Mesir , Palestine , Iran dan (terutamanya) Afghanistan .

Madinah dan Makkah terletak di bahagian Barat Semenanjung Arab. Jadi, kalau kita nak ambik belah Timur, negara2 semenanjung Arab, Iran dan Afghanistan semuanya belah Timur Madinah dan Makkah.

Macam mana pulak boleh jadi Malaysia? Ramai ke orang Arab kat sini?
fsyukri
QUOTE(pkut @ Nov 22 2008, 09:25 PM) *
Setahu saya, Bani Tamim ni adalah keturunan Tamim ibnu Murrah ibnu Kaab.

Tamim mempunyai seorang saudara kandung (tak sure adik atau abang) bernama Kilab.

Rasulullah adalah keturunan Kilab.

Jadi, Bani Tamim ni keturunan Arab yang bersaudara dengan Quraisy.

Sekarang ni, ramai keturunan Tamim yang tinggal di Semenanjung Arab, Iraq , Jordan , Syria , Mesir , Palestine , Iran dan (terutamanya) Afghanistan .

Madinah dan Makkah terletak di bahagian Barat Semenanjung Arab. Jadi, kalau kita nak ambik belah Timur, negara2 semenanjung Arab, Iran dan Afghanistan semuanya belah Timur Madinah dan Makkah.

Macam mana pulak boleh jadi Malaysia? Ramai ke orang Arab kat sini?


arab mabuk ramai r.
ouyangfeng
dulu ada gak seorang boyan yg mengaku jadi pemuda bani tamim biggrin.gif

p/s : Kicap Tamin faveret aku sejak kecil
Abu Jihah
Ya.ada kemungkinan tp bukan ustaz Ashaari lah kot. give_rose.gif
fsyukri
aku xpikir r imam mahdi dari malaysia.
mujaddid
QUOTE(snipersnake @ Nov 14 2008, 02:37 PM) *
so negara kat timur nih Malaysia je ke?

Jepun pon timur gak, China pon Timur, Indonesia pon timur, Thailand pon timur, Bangladesh pon timur?

Taksub betul la dgn melayu2 nih. Islam tuh antarabangsa. Tak kira melayu tidak.



kalau nak dijelaskan secara detail sudah tentu tidak cukup dengan satu post ni. Cuma secara ringkasnya negara timur yang dijelaskan adalah negara yang subur islamnya, aman negaranya, kurang bencananya, majoriti islam pemduduknya dan pelbagai kaum di dalamnya. Mengikut gambaran yang digariskan, hampir pasti tempatnya adalah Malaysia. Walaubagaimanapun ini hanyalah ramalan hasil kajian yang teperinci selama beberapa tahun oleh Ust. Fauzi Abd. Hamid. Ustaz Fauzi tidak menulis ikut sedap hati semata. Apa yang penting, kita mesti merebut peluang menjadi pendokong kepada Pemuda bani Tamim. Wallahualam.
masMerah
insyaallah
VARGTYRADAM666
SPEKULASI=TA' & MIM.(HURUF DALAM TULISAN JAWI)
=TA'=TANAH.
=MIM=MELAYU
sitizulaika
QUOTE(VARGTYRADAM666 @ Nov 25 2008, 06:53 AM) *
SPEKULASI=TA' & MIM.(HURUF DALAM TULISAN JAWI)
=TA'=TANAH.
=MIM=MELAYU

spekulasi semata.. biggrin.gif
snipersnake
QUOTE(mujaddid @ Nov 24 2008, 09:22 AM) *
QUOTE(snipersnake @ Nov 14 2008, 02:37 PM) *
so negara kat timur nih Malaysia je ke?

Jepun pon timur gak, China pon Timur, Indonesia pon timur, Thailand pon timur, Bangladesh pon timur?

Taksub betul la dgn melayu2 nih. Islam tuh antarabangsa. Tak kira melayu tidak.



kalau nak dijelaskan secara detail sudah tentu tidak cukup dengan satu post ni. Cuma secara ringkasnya negara timur yang dijelaskan adalah negara yang subur islamnya, aman negaranya, kurang bencananya, majoriti islam pemduduknya dan pelbagai kaum di dalamnya. Mengikut gambaran yang digariskan, hampir pasti tempatnya adalah Malaysia. Walaubagaimanapun ini hanyalah ramalan hasil kajian yang teperinci selama beberapa tahun oleh Ust. Fauzi Abd. Hamid. Ustaz Fauzi tidak menulis ikut sedap hati semata. Apa yang penting, kita mesti merebut peluang menjadi pendokong kepada Pemuda bani Tamim. Wallahualam.

Mana nas atau hadis pasal nih?
pkut
QUOTE(snipersnake @ Nov 25 2008, 04:17 PM) *
QUOTE(mujaddid @ Nov 24 2008, 09:22 AM) *
QUOTE(snipersnake @ Nov 14 2008, 02:37 PM) *
so negara kat timur nih Malaysia je ke?

Jepun pon timur gak, China pon Timur, Indonesia pon timur, Thailand pon timur, Bangladesh pon timur?

Taksub betul la dgn melayu2 nih. Islam tuh antarabangsa. Tak kira melayu tidak.



kalau nak dijelaskan secara detail sudah tentu tidak cukup dengan satu post ni. Cuma secara ringkasnya negara timur yang dijelaskan adalah negara yang subur islamnya, aman negaranya, kurang bencananya, majoriti islam pemduduknya dan pelbagai kaum di dalamnya. Mengikut gambaran yang digariskan, hampir pasti tempatnya adalah Malaysia. Walaubagaimanapun ini hanyalah ramalan hasil kajian yang teperinci selama beberapa tahun oleh Ust. Fauzi Abd. Hamid. Ustaz Fauzi tidak menulis ikut sedap hati semata. Apa yang penting, kita mesti merebut peluang menjadi pendokong kepada Pemuda bani Tamim. Wallahualam.

Mana nas atau hadis pasal nih?

Setuju. Saya pun nak tengok hadith2 yang sahih dan lengkap berkenaan perkara ni. Setakat sebut saja tapi tak ada bukti, tak ada gunanya.
Abu Jihah
QUOTE(mujaddid @ Nov 24 2008, 09:22 AM) *
QUOTE(snipersnake @ Nov 14 2008, 02:37 PM) *
so negara kat timur nih Malaysia je ke?

Jepun pon timur gak, China pon Timur, Indonesia pon timur, Thailand pon timur, Bangladesh pon timur?

Taksub betul la dgn melayu2 nih. Islam tuh antarabangsa. Tak kira melayu tidak.



kalau nak dijelaskan secara detail sudah tentu tidak cukup dengan satu post ni. Cuma secara ringkasnya negara timur yang dijelaskan adalah negara yang subur islamnya, aman negaranya, kurang bencananya, majoriti islam pemduduknya dan pelbagai kaum di dalamnya. Mengikut gambaran yang digariskan, hampir pasti tempatnya adalah Malaysia. Walaubagaimanapun ini hanyalah ramalan hasil kajian yang teperinci selama beberapa tahun oleh Ust. Fauzi Abd. Hamid. Ustaz Fauzi tidak menulis ikut sedap hati semata. Apa yang penting, kita mesti merebut peluang menjadi pendokong kepada Pemuda bani Tamim. Wallahualam.


maaf, sekadar untuk berty.siapakah gerangan ustaz itu?ade maklumat detail ttg ustaz itu?
ct_ika2
QUOTE(Abu Jihah @ Nov 25 2008, 09:53 PM) *
QUOTE(mujaddid @ Nov 24 2008, 09:22 AM) *
QUOTE(snipersnake @ Nov 14 2008, 02:37 PM) *
so negara kat timur nih Malaysia je ke?

Jepun pon timur gak, China pon Timur, Indonesia pon timur, Thailand pon timur, Bangladesh pon timur?

Taksub betul la dgn melayu2 nih. Islam tuh antarabangsa. Tak kira melayu tidak.



kalau nak dijelaskan secara detail sudah tentu tidak cukup dengan satu post ni. Cuma secara ringkasnya negara timur yang dijelaskan adalah negara yang subur islamnya, aman negaranya, kurang bencananya, majoriti islam pemduduknya dan pelbagai kaum di dalamnya. Mengikut gambaran yang digariskan, hampir pasti tempatnya adalah Malaysia. Walaubagaimanapun ini hanyalah ramalan hasil kajian yang teperinci selama beberapa tahun oleh Ust. Fauzi Abd. Hamid. Ustaz Fauzi tidak menulis ikut sedap hati semata. Apa yang penting, kita mesti merebut peluang menjadi pendokong kepada Pemuda bani Tamim. Wallahualam.


maaf, sekadar untuk berty.siapakah gerangan ustaz itu?ade maklumat detail ttg ustaz itu?




Assalamualaikum...

saya ahli baru...emmm..ingin mengetahui gak mengenai ustaz yg tersebut...apakah boleh dipercayai kajiannya? wallahualam




This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.