Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Wings - Koleksi Lirik Lagu
Mesra.net Forum > Hiburan - Artis, Filem & Lirik Lagu > Mesra.net - Koleksi Lirik Lagu-Lagu Melayu
Pages: 1, 2
gryphoon81
Sejarah
Sejarah penubuhan Kumpulan Wings bermula pada sekitar tahun 1985 di Sekolah Menengah Sri Ampang di Kuala Lumpur. Di situlah empat orang anak muda yang masih menuntut bergabung tenaga membentuk sebuah pancaragam sekolah. Oleh kerana terdorong dan amat meminati muzik terutama irama Rock, mereka sepakat untuk mendendangkan lagu berentak Rock'N'Roll di sepanjang persembahan yang mereka lakukan. Bermulalah kelahiran kumpulan Wings tetapi kumpulan ini masih belum mempunyai nama.

Anggota asal kumpulan Wings ialah Awie, Jojet, Jo, Syam dan Affife (Nama sebenar Affife Juraimy - pemain tamborine). Affife seterusnya hilang minat untuk bermain muzik dan sekarang bekerja di salah satu telco di ibukota. Perpecahan melanda kumpulan ini apabila Jojet telah berhijrah ke kumpulan Gersang dan Jo mengundurkan diri.

Pada awal tahun 1987, Wings mendapat tawaran untuk merakamkan album dibawah label ASP dan nama WINGS digunakan sebagai nama kumpulan ini. Ilham penggunaan nama WINGS sebagai nama kumpulan dicetuskan oleh Awie apabila orang ramai selalu menegurnya kerana lengannya yang berotot atau lebih tepat seperti 'sesayap' (wing). WINGS bertungkus-lumus menyiapkan album pertama mereka berjudul Belenggu Irama dengan bantuan 2 anggota baru iaitu Eddie dan Black yang menggantikan tempat Jojet dan Jo selain Awie dan Syam selaku anggota asal. Pada masa itu, pengurus kumpulan WINGS adalah Bob Lokman.

Pada ketika muzik rock mula mendapat tempat, kemunculan sebuah kumpulan seperti Wings sememangnya menghangatkan arena muzik rock tanahair. Wings tampil dengan kelainan tersendiri dimana muzik yang dibawakan oleh mereka cukup mantap walaupum ini adalah album pertama.

Dengan susunan muzik yang baik dan vokal yang bertenaga serta dibantu oleh penggubah terkenal seperti M. Nasir, J.S Kevin, perjudian pertama Wings di persada seni tanahair menampakkan hasil apabila album ini mendapat sambutan menggalakkan. Walaupun mereka terpaksa berdepan dengan masalah iaitu lagu-lagu mereka tidak dibenar penyiarannya di radio dan TV oleh RTM, pencinta muzik rock tetap dapat merasai bahang `Belenggu Irama` ini.

Lagu-lagu seperti 'Belenggu Irama', 'Intan Ku Kesepian' dan 'Peronda Jaket Biru' adalah antara lagu yang menjadi kegilaan remaja Malaysia ketika itu. Pihak RTM tidak memberi kelulusan penyiaran terhadap lagu-lagu Wings atas alasan lirik, lagu dan latar belakang Wings yang dikatakan keterlaluan dan tidak menepati syarat untuk disiarkan. Halangan ini sedikit sebanyak menghantui diri mereka. Namun, berkat ketabahan dan sokongan rakan dan peminat yang berdiri teguh di belakang, Wings berjaya menempuh segala dugaan dan cabaran, album ini dikatakan telah terjual lebih 60,000 unit.

Selepas itu, populariti Wings terus meningkat. Konsert mereka sentiasa mendapat perhatian ramai dan rata-rata para peminat amat terhibur dengan persembahan Wings yang mantap dan mempunyai identiti tersendiri.

Akan tetapi, tidak berapa lama selepas itu pertukaran ahli berlaku dimana Sham yang sebelum ini bertindak sebagai pemain gitar telah menarik diri dan kekosongan ini digantikan oleh Joe, seorang gitaris kidal belasan tahun yang sebelum itu merupakan anggota kumpulan rock Scandals. Kehadiran Joe menambahkan lagi kemantapan Wings kerana beliau sungguh kreatif dan mempunyai kemahiran yang tinggi dalam permainan gitar.
gryphoon81
Ahli
Penyanyi Utama

Awie (Ahmad Azhar Othman) 1985 - 1993. 2002 -
Mel (Ismail Zainuddin) 1995 - 1996
Mus (Mustafa Din) 1996 - 2001
Pemain Gitar

Sham (Sham Baharom) 1985 - 1987
Tham Wing Kwan 1987 (Tiada Album)
Joe (Abd Zamin Abd Kadir) 1988 -
Pemain Bass

Eddie (Samsaidi Haji Ulong Idris) 1985 -
Pemain Dram

Black(Azmi Hashim) 1985 - 1990. 1994 -
Jojet 1990 - 1993
Pemain Tamborine

Affife Juraimy
Berikut diceritakan secara ringkas sejarah angota kumpulan Wings. Joe pernah manganggotai kumpulan Scandals sebelum memasuki Wings. Black keluar dari Wings setelah album Teori Domino dikeluarkan dan digantikan dengan Jojet, bekas ahli kumpulan Gersang. Beliau kembali menjadi pemain dram Wings pada tahun 1994 setelah Jojet pula keluar dari Wings.

Sejarah pertukaran penyanyi utama kumpulan Wings cukup menarik. Awie yang sudah cukup sebati dan merupakan salah satu imej kumpulan muzik ini, tiba-tiba meninggalkan Wings di kala populariti yang memuncak berikutan kejayaan album Bazooka Penaka. 2 tahun kemudian barulah pengganti Awie ditemui. Mel, penyanyi berbakat yang sudah lama menceburi bidang nyanyian secara tak langsung dipilih menjadi penyanyi utama Wings dan album Orang Asing di hasilkan.

Walaubagaimana pun jodoh Mel dengan Wings tidak kekal berpanjangan. Tidak lama selepas itu, Mel keluar dari Wings dan Wings bernasib baik kerana tempat beliau diganti oleh Mus, bekas penyanyi utama kumpulan May yang seangkatan dengan Wings. Sebenarnya telah lama kedengaran ura-ura yang Mus akan memasuki kumpulan Wings. Sebab itulah setelah Mel dan Wings nyata tidak serasi, Mus segera menerima tawaran dari Wings untuk bersama 3 lagi anggota Wings meneruskan misi perjuangan mereka di bidang seni tanahair. Sebanyak 6 buah album termasuk satu album komplimasi sudah dihasilkan dalam tempoh pembabitan Mus bersama Wings dan vokal Mus makin serasi dengan muzik Wings. Album terakhir Mus bersama Wings adalah Mr. Barbarik. Mus kemudian kembali ke kumpulan asalnya, May dan tempatnya digantikan semula oleh penyanyi asal Wings, Awie. Dengan penggabungan kembali Awie sebuah album telah terhasil, Naga Kramat. Kini Kumpulan Wings masih lagi diterima peminat-peminat yang merindukan zaman kegemilangan mereka.

Senarai anggota terkini pada tahun 2005 adalah :-

Eddie (Samsaidi Haji Ulong Idris)
Awie (Ahmad Azhar bin Othman)
Joe (Abd Zamin Abd Kadir)
Black(Azmi Hashim)
gryphoon81
Album
Belenggu Irama (1987)
Hukum Karma (1989)
Teori Domino (1990)
Best Of Wings (1990)
Jerangkung Dalam Almari(1991)
Double Trouble (bersama Kumpulan Search)(1992)
Bazooka Penaka (1993)
Wings & Superfriends 1 (1994)
Wings & Superfriends 2 (1994)
Orang Asing (1995)
Biru Mata Hitamku (1996)
Puisi Aidilfitri (1996)
Double Trouble 2 (bersama Kumpulan Search)(1997)
Mencari Asal Usul (1998)
MasterPiece Wings & J.S Kevin (1999)
Mr.Barbarik (2000)
Trilogi (2001)
Naga Kramat (2003)

Lagu-lagu
Inspirasi Tamingsari
Intanku Kesepian
Kembalilah
Biarkan Berlalu
Peronda Jaket Biru
Kota Kemusnahan
Belenggu Irama
Sekeping Kertas Bermaruah
Hapuskan Fitnah
Dari Tuhan
Opera Hidup
Misteri Mimpi Syakilla
Jerangkap Samar
Hikayat Penuh Ranjau
Sembunyi
Hukum Karma
Orang Kita
Taman Rashidah Utama
Fotostat
Anugerah
Rantai
Sejati
Romania
Potret Monalisa
Insaf
Midnight Blues
Bujang Senang
Di Persimpangan
Harapan
Perhentian
Alam Barzakh
Watari
Rock `N` Roll Lu Punya Suka
Aku Pun Tahu
Gemala Saktiku
Lipas Kudung
Dalam Kehadiran Sofiah
Kau Bukan Brader
Jerangkung Dalam Almari
Awang Thrasher
Tirai Horizon
Hutan Simpan
Bazooka Penaka
Di Ambang Wati
Bernafas Dalam Lumpur
Kuburkan Aku
Pengabdianku Kekasih
Rock 'N' Roll Band
Amok
Satelit Puaka
Suara Kita
Tangisan Marhain
Puisi Merdeka
Ranjang Mawar
Lena Di Ulit Intan
Semalam Yang Hangat
Siaran 9
Orang Asing
Lupakanlah
Highland
Buktikanlah
Setan Mengganas
Potret Diri
Saputangan
Rayuan Terakhir
Biru Mata Hitamku
Gegar Gunung Gemura
Intro
Satu Titik Yang Kosong
Enigma
Makam Kekasih
Asmara
Raum
Kemabli
Jika Kau Tahu
Nomad
Kata-Kata
Jalan-Jalan
Idaman
Enigma (Akustik)
Sillaturrahim
Puisi Aidilfitri
Jelang
Nursakti
Keroncong Hari Raya
Hari Raya Yang Mulia
Engkau Aku Dan Dia
Biru Mata Hitamku (Akustik)
Pesona Sanubari
Sakit Bantal Empuk
Padamkan Lampu Tidurmu
Badan Belut Kepala UIar
Mencari Asal-Usul
Krisis Di Pertengahan Hidup
Hati Sulam Lain
Hidup Sederhana
Bukan Kerana Matahari
Dilailah(hidup mati, damai perang)
18000 Sayap
Masalah berganda
Terharu
Blues Ular Sawa
Penunggu
Gelora Membara
Keris Tak Ada Sarung
Inspirasi Syakilla
Singa Dan Harimau
203
Mayang Sulit
Handal
Julang Timur Tengah
Samar Nan Terang
Gua Henjut Je (Instrumental)
Teater Maha Mega
Ameringo
Ranggi Metropolis
Dewi Sakti Malam
Entah Kiri Entah Kanan
Kota Langit
Sebelum Pasti
Jumpa Hilang
Kuda Hujan
Sayap Ilusi
Lubuk Pusing
Rantau Kebiruan
Med.ReUnion
Istimewa
Cinta Seusia Kita
kodok
mana liriknya??ekau ni punn..prhhfffff confused.gif
uglykidaddie
Wings - Aku Pun Tahu

Nada yang engkau lafazkan
Timbulkan sangsi
Hinggakan memaksa aku
Bertanya lagi

Adakah engkau masih
Merasakan cintaku
Atau sudah bosan
Dengan cara hidupku

Aku pun tahu
Kesalahanku
Meniggalkanmu
Selalu

Adakah kita berbeza
Dengan cara begini
Tiadakah jawapannya
Agar cinta punya erti

Engkau punya cita-cita
Aku punya mimpi
Dapat kita mendirikan
Percantuman mahligai cita-cita
Dan mimpi

Nada apa itu
Yang bermain di benakku
Nada percantumankah
Yang kurindu darimu
uglykidaddie
Wings - Belenggu Irama

Hari-hari bagaikan berlari
Tiada sesaat berhenti
Aku yang masih berdiri
Tiada arah yang pasti

Apakah aku sudah mati
Dalam dunia ini
Biarpun masih berdiri
Tiada siapa peduli

Aku terikat tanpa tali
Aku berdiri tanpa bumi
Aku berkata tanpa suara
Aku menangis tanpa airmata

Apakah aku sudah mati
Dalam dunia ini
Biarpun masih berdiri
Tiada siapa peduli

Perintahmu adalah belenggu
Menggenggamku dengan kuasamu
Membuat aku menjadi layu
Dalam suasana yang masih baru

Bilakah akan berhenti bicara
Untuk melihat apa yang melanda
Angkaramu kepada irama
Yang telah beku
Selama kau berkuasa



uglykidaddie
Bernafas Dalam Lumpur

Lama mana lagi
Hendak ku turutkan
Kata telunjuk yang menuding kepalaku
Sabar apa lagi
Hendak ku turutkan
Hingga aku bernafas bagai dalam lumpur
Kasihan...

Wajah kita sama
Beza pada gaya
Itu pilihan masing-masing yang empunya
Mungkin pada usia
Rasa yang berbeza
Yang penting kita saling hormat menghormati
Panduan...

( korus )
Kita tak dapat bersama
Namun kita juga manusia
Kita punya rasa cinta
Masing-masing punya harga...oh..oh...

Mahu apa lagi
Akan aku korbankan
Selagi ada hayatku di kandung badan
Oh terima kasih
Kerana balasan
Semoga sejahteralah hidup semua
Oh kawan



Biarkan Berlalu

Bila bersemadi warna cinta
Pudarlah segalanya
Tiada mentari lagi
Yang mengiringi perjalanan

Mestikah bersedih
Pada hakikat
Dikurniakan padamu
Bukankah cita-citamu
Memperjudikan kasih sayang

( korus )
Kita mampu merancang
Hanya Tuhan menetukan
Tak perlu dikisahkan..ooo...(2x)

Janganlah memburu
Angin yang berlalu
Kelak kau terima
Jawapan yang kecundang
Pulang saja di mana
Permulaan langkahmu
Biar saja angin terus berlalu
Oooo...berlalu
uglykidaddie
Biru Mata Hitam Ku

Mana bukti kata sakti
Kau laungkan oh ho
Mana panji perjuanganmu semalam

Mana kesan cinta agung
Kau talunkan oh ho
Mana teman ingin juga ku saksikan

Aku damba kebebasan
Biar pahit biar pedih
Biar biru mata hitamku

Mana pedang sejahtera
Kau hunuskan oh ho
Mana hilang oh kemana wahai teman

Aku rela menemanmu
Dalam sulit dalam sepi
Andai engkau tak takut mati

Aku rela mengekormu
Dalam ribut dalam kabut
Andai engkau tak jadi takut



Blues Ular Sawa

Wajah dan gaya semua buka mata
Tutur bahasa lagaknya orang kaya
Pandangan impian mungkin kau kan tergoda
Pantang disapa kau kan jadi mangsanya
Katanya...

Buta-butakan matamu
Ikut-ikutkan nafsunya
Hanya ada seminit saja katanya
Nanti dulu kakiku ini bahaya
Oh mari mari katanya

Kau bijak pandai semua dah tergadai
Kau punya pandai jangan aku jadi macai
Jangan pandai-pandai nanti kau kena tibai
Ragam orang kita ada saja yang terkena

Ada-adakan cerita
Bikin orang porak peranda
Sana sini musuh sahaja
Dasar tidak berguna... jahanam

Ja... jangan... ja... jangan hampiri mereka
Ja... jangan... ja... jangan memenuhkan dosa
Terpulang dirimu ku menjadi kaku
Cerita dah laku dasar penipu

Pandanglah... ke dalam
Kupaslah... ke diri
Tapi hati busuk sekali
Dan kira...

Beruk dah suka ular sawa dah terkena
Suka sama suka tapi aku tidak rela
Ja... jangan... ja... jangan hampiri mereka
Ja... jangan... ja... jangan memenuhkan dosa

Buta-butakan matamu
Ikut-ikutkan nafsunya
Hanya ada seminit saja katanya
Nanti dulu kakiku ini bahaya
Oh mari mari katanya

Kau bijak pandai semua dah tergadai
Kau punya pandai jangan aku jadi macai
Jangan pandai-pandai nanti kau kena tibai
Ragam orang kita ada saja yang terkena

Ada-adakan cerita
Bikin orang porak peranda
Sana sini musuh sahaja
Dasar tidak berguna... jahanam
uglykidaddie
Bujang Senang

Ketenangan air halus manja
Tersebut satu kisah puaka
Asal manusia
Menjadi buaya
Beraja di lubuk ngeri

Rangkak tenang mencari mangsanya
Segala berlaku senyap sunyi
Siapa mencabar bersedialah
Akan menjadi mangsanya
Akibat sumpah puaka

Suara ngeri
Datang dari lembah sunyi
Maut menanti
Dari sudut tanpa kesan
Kelaku misteri sukar di cari
Tubuh menyambar timbul tenggelam
Gelar diberi buaya ini
Buaya lagenda
Bujang Senang



Di Ambang Wati

Yang putih bersih
Dalam gita kama
Si ratu yang di rindu
Persis citra sakti mimpi
Insan

Di ambang wati
Di dasar hati
Dan diri yang menyeru sumpahan
Sehangat nyawa bergelora

( 1 )
Terbuka hendaknya pintu segala azam
Malam antara malam sepasang rembulan
Kembali terpatri panji sejahtera
Mengotakan janji silam

Asmara kejar mengejar
Mendungnya sepanjang hari beredar
Asmara kejar mengejar
Mendungnya sepanjang hari

( ulang 1 )

Asmara kejar mengejar
Mendungnya sepanjang hari beredar
Menunggu bayangan berahi
Menghitung detik perpisahan
Mendamba ke pangkuan kekasih
Menangis dalam kesyahduan


uglykidaddie
Enigma

Berlari-lari merentas bagaikan tanpanya arahan
Sembunyi diri membelakang wajah tanpa kelihatan
Begitulah manusia kelam jiwa oh
Bicara kata luahan hanya kepentingan sendiri

Mendabik diri hipokrasi makin menebal di dada
Tertipulah seluruhnya kekaburan
Namun segala hanyalah bak lakunan semata
Misteri insan dunia ini sehingga akhir zaman
Rahsia nasib sendiri rasa
Rentak kembara insan dunia satu enigma satu enigma

Tika mendaki kejayaan akan menyilau dimata
Ada yang lari dari kota yang sesak berdebu dosa
Sesungguhnya banyak ragam manusia
Namun segala hanyalah bak lakunan semata
Misteri dalam hidup ini rentak kembara
Insan dunia satu enigma satu enigma...



Gemuruh

Di dalam gerimis
Penuh rahmat, dia tersentuh
Cendawan alpa,
Sesegar pagi, yg permai damaikan
Tunggul di pinggir rimba
Lantas mendambarkan
Kisah sempurna Dari jiwa Bakal Surinya

Di dalam kelambu
Menunggumu, dia kesali
Hilang bayangan
Pedoman, ikhtiar dan arah
Persis si buta mendambakan
Hidup sedehana,
Menjamahi Hari hari Mimpi Mimpinya..

( korus )
Oh sendiri meratapi
Sekalungan sengsara
Dan meratap siksa
Pahit maung madah punjangga

Terbukti kasih
Yg hanya serampang berbisa
Mengukir Gerigis besi kaca
Dan pawaka

1
Tak tersedar meratapi kepusar keinsanan
Membibitkan titis-titis sepekat warna darah dan dosa

( ulang 1 )

uglykidaddie
Harapan

Damai hati terang sudah
Perjalanan yang kita
Harung bersama

Pasti engkau kan bertanya
Apakah kita ini dijadi untuk mencari
Erti ikatan yang seakan dijanji

Kita insan yang berharapan
Engkau dan aku kasih dalam gelombang

Derita kuhanya lah semalam
Kau sentuh hatiku dan menggegarkan
Kemarau hiba telah kubendung

Rampaian kasihku didalam hati rindu
Berdendang dan menari lagu kita



Hati Sulam Lain

Apa yang kurasa
Dapatkah kau tahu
Teka cuba baca
Oh maksudnya...

Apa yang dikata
Watak para wajah
Mungkin takkan sama
Di hatinya...

( korus 1 )
Dan janganlah
Buta mata
Dan janganlah
Buta hati
Khayalan hidup ini
Kenyataan
Dan mesti kau mencari
Maksudnya...

( korus 2 )
Hanyalah kita disini
Perlu tahu oh oh
Apa yang terjadi
Ku uji sayang

Rambut sama hitam
Hati sulam lain
Lihat biar dalam
Oh dirinya...

( ulang korus 1, korus 2 )
uglykidaddie
Hikayat Penuh Ranjau

Tersusuk ranjau di sepanjang percintaan
Aku menjerit jerit keperihan
Namun tak siapa pun mengindahkannya
Hanya bertemankan sepi
Bagai ranting patah terhempas ke bumi
Pupus di telan masa
Ku kehilangan mu

( 1 )
Apakah ini
Akan menjadi
Oh hikayat cinta abadi atau bahan
tomahan tak berisi
Namun aku 'kan
Tetap cinta padamu
Itu telah terpatri di sanubari
Walau pun kesannye amat menyakitkan

( korus )
Kau ku nanti
Biar hari tiada lagi
Kau ku nanti
Agar cinta bersemi lagi
Lagi... lagi yeah

( solo )

( ulang 1 & korus )



Hukum Karma

Oh... dalam dunia...
Oh... kita raja...
Oh... jangan lupa...
Oh... Jangan gila

Gila darjat
Gila nama
Gila kuasa
Gila Harta
Semua gila

Buat baik berpada-pada
Kata org tua
Buat jahat jangan sekali

Engkau takkan rugi
Mulia dibalas syurga
Dosa 'kan sensgara
Ini hukum karma


uglykidaddie
Inspirasi Syakilla

Mestikah aku kemari
Menghayati sentosa
Datng bagai ada yang memanggil
Menunjukkan susulan

Sisa hidup warna yang hilang
Cahaya abadi nan terang
Sesudah aku tahu itulah ini

Lama mana hendak jejaki
Pencarian yang hilang
Kemuncaknya teramat tinggi
Cecah menjejak kaki awan

Terbang perhatikan dunia
Nyata dicipta satu tangan
Rasanya macam pernah kita satukan

Jauh makinlah dekat
Pusingannya yang belum mahu tamat
Perjalanan detik lalu yang banyak tukar tukar arah
Dekat yang semakin jauh
Destinasi yang tinggal sejengkal
Kenapa berhenti

Mana Syakilla
Siapa Syakilla
Mana aku tahu

( solo )

Jauh makinlah dekat
Pusingannya yang belum mahu tamat
Perjalanan detik lalu yang banyak tukar tukar arah
Dekat yang semakin jauh
Destinasi yang tinggal sejengkal
Kenapa berhenti ketika masih ada di laluan ini
Sesat kembara sudah
Segalanya yang kita lalui
Tiada berhenti

Mana Syakilla
Siapa Syakilla
Mana aku tahu



Intan Ku Kesepian

Hanya padamu
Terbuka hatiku
Menanti hadirnya
Kasihmu sayang

Cinta yang murni
Sehangat mentari
Membara hanyalah
Untukmu

Belum sempat aku
Memberi padamu
Engkau yang kudamba
Hilang tiba-tiba

Tiada lagi
Irama cintamu sayang
Tiada lagi
Haruman kasihmu intan

Tinggallah aku
Menyulam cinta yang sirna
Di dalam senyum
Yang berbayang duka
Ku kesepian

Akan ku tunggu
Takdir menentukan
Engkau dan aku
Kan bersua lagi

Memadu cinta
Selmbut bayu senja
Mengukir rindu
Di daunan hari kasih

Menghilang resah
Lewat pertemuan kita
Biarpun harus
Ku telan keperitan

Kerana engkau
Intan yang ku sayang
Akan ku terus
Menunggumu Intan


uglykidaddie
Lena Diulit Intan

Seingat aku
Kita pernah bertemu dulu
Di satu pesta keramaian

Anggun wajah mu
Menjadi perhatian
Dan hatiku juga berkocakan

Bagai lena yang diulit
Mimpi bertemu
Ingin ku jadikan mu penyeri
Warna hidup ini

Oh tiada ter banding indah
Sewaktu bersamamu intan
Hilai tawa terpancarlah
Oh sinaran keinginan

Ingin dikasih
Seperti insan sedang berkasih .. oh

Kau telah isikan
Ruangku yang kekosongan
Jadilah seorang insan
Yang penuh dengan pengertian

Yang amat mengharukan
Kalimahmu luahan dalam
Bukan sekadar puisi ciptaan
tapi tulus ikhlas dan kesungguhan ..oh



Midnight Blues

Uhhh Yeah

Si manis dibelakang Kaw Loon rupanya sang Khunsa
Ahh
Ada juga wajah yg pernah ku lihat di akhbar
AUuu
Jam 11.30 masih ada tawar menawar
Uhu Yeahh aa

Malam semakin dingin jalan Chow Kit Tetap Bahang
Uhuk Uhuk
Aku yg lahir di sini rasa macam pendatang haram HARAM
Bisa diatur Pak
Yg berdusta di kampung berlindung di bukit bintang
Yg telah pudar usia berlindung di lorong hitam
Hidupnya tersisih SAMPAH MASYARAKAT!

Kota ini penuh dengan projek gajah putih...
Arghhhhhhhh
Sungguh indahnya malam tapi aku masih gusar Gusar Gusar
Fikirkan masa depan apa yg ahrus ku lakukan
Kelab malam putar alam...
Ada orang tua menari...
Ronggeng Frustassi ANAK BINI SEDANG MENANTI!!

( solo )

Sebuah lorong sunyi ada tukaran wang dan barang
Dimenara tinggi ada...
Insan sedang mengawan
Tak daya ku tahan lagi...
Membuat aku mahu menjerit JERITT
Marah pada siapa... marahkan pada blues...
Lagu blues tengah malam
Malam Malam minggu Yeahh yeahh

Ahh ahh ahaahhh yahuu yahuu yahuuu yeah
uglykidaddie
Misteri Mimpi Syakila


Dimanakah menghilang
Diriku sendiri
Hanyut dalam bayangan
Sebuah misteri

Harum tiada wajah
Mengelilingi aku
Dalam suasana
Yang terharu

Lukisan impianku
Gambaran dimana
Cuaca yang begini
Apakah mahunya

Aku adalah aku
Nyanyi lagu yang rindu
Lemah langkahku mengejarmu

Bila pun engkau menjelma
Disini aku berdiri
Ku menanti
Walau hilang ceritamu
Di hati tetap abadi
Sentuhanmu

Mana Syakilla
Siapa Syakilla
Aku pun tak tahu
Oh Oh..
SYAKILLA...



Nasib Kita (feat Mael)

Datang dan pergi
Segala menanti
Menentukan arah
Meragut kerinduan
Hanyalah satu lagi
Masih bersembunyi
Kenyataan yang tidak dapat dilihat
Ia tidak akan dapat kau lihat

Warnanya serupa
Namun ianya tidak sekata
Sememang banyak bezanya
Itu yang diperlukan
Mengheret ke dasar lautan
Api atau pun syurga

Di kala tidur yang semakin tak lena
Memisahkan semangat kita yang membara
Bermimpikan indah bila di capai ia tiada
Betapalah sukar menentukannya

( korus )
Melihat hitam belum tahu di mana lubuknya
Siang dan malam bezanya
Sekali pandang mana tahu di sana ada bencana
Banyak lagi kisahnya

Melihat hitam belum tahu di mana lubuknya
Siang dan malam bezanya
Sekali pandang mana tahu di sana ada bencana
Banyak lagi kisahnya

Berikan jalan menuju pulau harapan ( 2X )
oh oh oh... oh oh oh...
uglykidaddie
Pentas Opera

Hidup bagaikan pentas opera
Tirai hidup dibuka
Ceritapun bermula...
Oh..Oh..Oh..Oh..

Hidup bagaikan pentas opera
Musik hidup bergema
Asyik insan bermula
Oh..Oh..Oh..Oh..

( 1 )
Lakonkan dengan semangat kejujuran
Sinarilah hatimu oh kesucian
Oh..rempuh api kepalsuan
Pastikan keadilan
Pastikan jaya

( 2 )
Hidup bagaikan pentas opera
Rentak lakon bermula
Siapakah wiranya
Oh..Oh..Oh..Oh..

Kita kecewa dan menderita
Lumrah alam biasa
Pastikah kau wiranya
Oh..Oh..Oh..Oh..

( 3 )
Lakonkan penuh bersemangat wira
Pastikan langkahmu oh keyakinan
Oh..Leburkan ketidak-adilan
Pastikan kedamaian
Pastikan jaya

(ulang 1, 2, 3 & 3)



Padamkan Lampu Tidurmu

Terikat dua tangan bagai nasib tawanan
Terkunci mata mulut peluh tumpah dibadan
Kau paksa ku tunduk berlutut sebelum kau menghukum
Kau mungkin tak percaya aku ada pendinding
Seribu satu doa hulubalang yang kadim

Jangan... jangan teruskannya selagi hatimu tak cukup zalim
Jangan... jangan kotakannya selagi hukuman tidak setanding

Dengan serapah semangat tujuh milikku
Akan ku tukarkan dunia menjadi syurga si gelendangan
Tiada tangisan angkara dusta tiada diri berbeza
Diam saja bersyukurlah

Padamkan lampu tidur tutup mata fikirkan
Di dalam gelap engkau masih mampu melihat benar
Padamkan lampu tidur nyalakan lampu hati
Hitam dan putih tetap indah bila kau kenal
Oh warnanya...


uglykidaddie
Perhentian

Cari perhentian di mana nak berhenti
Camar kesucian satu cinta abadi
Di mana dia
Sedang aku terlena

1
Aku yang terjatuh
Tercicir entah dimana
Hilang dalam jasad sendiri Oh.. Oh..
Aku yang mencuba
Cari dan kutip kembali
Ku basuh dengan pegaganku

Hari berganti masihkah aku di situ
Memerhatikan segala dalam pandangan
Kekaburan
Melihat diri sendiri

( ulang 1 )



Potret Monalisa

Engkau tersenyum di jendela
Memukau mata mempesona
Muncul yang jadi tanda tanya
Buat engkau di kagumi

Kehadiran penuh misteri
Bertambah berbagai cerita
Dengan sentuhan warna gemilang
Kau menawan dunia

( korus )
Monalisa
Wajah yang diagungkan
Hingga mengorbankan nyawa
Disanjung penciptanya

Monalisa
Apakah tujuan
Engkau diciptakan
Apakah rahsia
Di sebalik potret itu
Oh...


uglykidaddie
Ranggi Metropolis

Saat ini di mana degupan ah...
Sehari sebulan setahun menunggu
Datang ke kota simpang berjuta
Apa tahu cari jalan pulang

Semakin dekat semakin jauh
Semakin hampir sampai penamat hilang
Kita tahu bukannya ke mari
Kabus asap timbul hilang tak menentu

Lorong-lorong hitam
Gelap berpelita
Mana lorong terang
Belum lagi jumpa

Berapa lama aku mencari
Bulan belum jatuh lagi ke riba
Mana kenal apa itu jemu
Panas api yang mengalir di belakang

Di lorong-lorong gelap
Cukup sekali datang

( 1 )
Luka sendiri membalut hati
Lantas terpatri di belakang mimpi
Terlepas dari cengkaman hari
Hanya debu berterbangan bebas

( 2 )
Lorong-lorong sesak
Kerumun mangsa rosak
Nafas degupan ah...
Tak kontemporari ranggi

( ulang 1 & 2 )

Semakin dekat semakin jauh
Semakin hampir sampai penamat hilang
Kita tahu bukannya ke mari
Kabus asap timbul hilang tak menentu

( 3 )
Di lorong-lorong hitam
Gelap berpelita
Mana lorong terang
Belum lagi jumpa

Di lorong-lorong gelap
Cukup sekali datang
Nafas degupan ahh...
Tak kontemporari ranggi

( ulang 3 )



Ranjang Mawar

Kerana dia aku menangis
Tanggalkan sisa kewarasan
Rela melepaskan kemudi di tangan
Di kala ribut gelora
Datang mendera samudera

Kerana dia aku menangis
Padamkan gaya dan perasaan
Sanggup memutuskan pertalian diri
Kepada selain dia yang kudamba

Ku tenggelam dalam rindu
Tidak berdasar dan bertepi
Ku terdampar dalam sendu
Tidak bernoktah dan berhuruf

Ku terkorban dalam cinta
Tak beralasan dari lembar
Satu lagi tak menjanjikan
Ranjang mawar yang ku mimpi

Ku mimpikan yang ku mimpi

uglykidaddie
Sakit Bantal Empuk

Caj caj caj caj caj caj
Suka hati kau tak berbudi kau tak mengerti
Kau tak perduli ku kau anggap kutu kari

Das das das das das das
Hentam saja kau tak berjiwa kau tak merasa kau tak periksa
Siapa yang mengalas kerusimu di bawah
Di bantal empuk mu kau terlupa janji mu

Dam dam dam dam dam dam
Kami jeran kau tak kasihan kau tak sayangkan
Kau tak ringankan kami sekalian yang bergelar sang Marhain
Di rumah tumpangan kau terlupa diri mu siapa

Kau sedarlah
Kalau bukan kami yang tumpang yang bersusah payah
Berkompang hingga menang hingga dijulang...



Satelit Puaka

Aaa... aaa... aaa...
Gantung sampai mati
Puaka semalam lu
Itu saja jawapannya
Atau dilontarkan

Mana nak kulontarkan
Puaka durjana ini
Gantungkan di langit pertama
Bagaikan satelit

Satelit puaka
Lu patut diibaratkan
Tergantung di angkasa
Bersaksikan desa

Satelit puaka lu diibaratkan
Lu saksikanlah lu punya dosa
Lu renung ke bumi sedar diri sendiri
Ku taburi pasir batu di rongga
Apakah salah dosa
Adakah terlalu berkuasa
Terlalok lupa
Lu terlupa

Lu taburi janji temberang
Janji hancing dan kotor
Adakah terlalu berkuasa terlalik lupa
Lu terlupa


uglykidaddie
Satu Titik Yang Kosong

Titik dah bermula
Meliputi warna putih
Warna putih yang terpadam

Dimana silapku
Apakah yang sebenarnya
Kebenaran cintaku
Cintaku yang sebenar
Tak mungkin aku pisah
tak mungkin gelisah
Jika engkau damai

Langkah kiriku membawa kecundangan
Tak dapat hendakku elak lagi kawan-kawan
Yakinlah padaku yakinlah padamu
Diasmara kita

Biar lama kembali kekasih
Hanya didepan cermin sejati
Lukisan warna gemilang
Menjelma dilubuk mata hatiku sanubariku
Intan yang sebenarnya

Datanglah kepadaku seperti ku merinduimu
Datanglah kepadaku seperti ku merinduimu
Datanglah kapadaku seperti ku merinduimu
Datanglah kepadaku seperti ku merinduimu



Sejati

Sejati
Itu yang kau ucapkan
Bila janji kugenggam
Bawah pohon kemboja
Yang sekecil kita

Menanti
Di mahligai mainan
Kita bina bersama
Dari dahan yang rapuh

Usia perangkap kita
Remaja kita tinggalkan
Namun aku masih
Menggenggam janji

Tinggal kenangan
Gagal segala impian
Tinggal bertanya
Erti sejati

Kenangan itu
Hanya mainan bagimu
Tinggal bertanya
Erti sejati
Yang telah engkau janjikan dulu


uglykidaddie
Semalam Yang Hangat

Sebelum engkau ke mari
Tiada resah
Tiada khuatir

Menjelang kemesraanku
Yang di rindu
Hanya syahdu

( korus )
Mengapa itu
Mahu jadi teman
Mahu jadi kekasih
Selamanya...oh...

Aku bukan lagi mainan dulu
Telah kucampakkan kau ke mana
Ke lautan hitam yang ku tahu
Pasti kita tak jumpa

Semalam
Itu semalam
Hari ini aku hidup
Dalam dunia yang aman
Kenangan
Kita lucutkan
Kita bakar sama-sama
Pengalaman hidup
Seksa....



Suara Kita

Ku kejar engkau di sana
Ku lambai wajah serupa
Selalu aku terbayang... oh...
Selalu aku terkenang

Biarpun telah berlalu
Wajah usia berbeza
Namun tak pernah di hati
Sesaat aku terlupa... oh...

Ku kenang kembali peristiwa
Walaupun pernah pedih
Hati kita... oooo... hati kita... oooo...

Telah pun kita mencuba
Walau rintangan bersama
Semangat masih menyala...oh...
Membakar dalam jiwa...

Ku kenang kembali peristiwa
Walaupun pernah pedih
Hati kita... oooo... hati kita... oooo...

Kesan satu rasa
Tinggi nilai harganya
Tak ternilai kita
Lepas dari ini
Mungkin seksa yang menanti... ooo...

Yang bersuara akulah yang pernah berkata ( 2X )
Aku cinta...
Oh... oh... oh... oh... ( 4X )

Telah pun kita mencuba
Walau rintangan bersama
Semangat masih menyala...
Membakar dalam jiwa...

Ku kenang kembali peristiwa
Walaupun pernah pedih
Hati kita... oooo... hati kita... oooo...

Kesan satu rasa
Tinggi nilai harganya
Tak ternilai kita
Lepas dari ini
Mungkin seksa yang menanti... ooo...

Yang bersuara akulah yang pernah berkata ( 2X )
Aku cinta...
Oh... oh... oh... oh... ( 4X )
uglykidaddie
Taman Rashidah Utama

Pertama kali kau ku cinta
Pertama kali ku di luka
Kini aku menjadi tanda
Sebuah kubur cinta

Ku berjalan di dalam hujan
Mencari api yang terpadam
Namun sudah sekian lama
Hanyalah gelap gelita

Sebagai satu kenangan
Ku ciptakan satu taman
Rashidah Utama
Sebuah kubur cinta

Ku berpijak nyata di sini
Tak tercapai bintang di langit
Ku siramkan airmata
Pada darah cinta
Sebagai hiasan taman ini

Rashidah Utama
Sebuah kubur cinta
Rashidah Utama
Sebuah kubur cinta

Biarkanlah aku di sini
Menjadi nisan cinta ini
Izikanlah aku mengenang
Dirimu oh! Sayang



Bazooka Penaka

Bazooka kami
Peluru kami
Berjuang kita tentang kepuraan
Belati kita
Semangat kita
Berjuang kita tentang hipokrasi

Lu persis musang berbulu ayam
Bertuhan syaitan serakah penaka
Lu lah dedalu di batang nafsu
Bertopeng handsome tanpa harga diri ( rasa malu )

Janganlah lu overacting
Lu terover berlagak ( kuasa )

Lu sudah terlupa
Taraf lu cuma
Pencuci pentas
Kuli upahan

Jangan lu lupa
Bazooka kami
Belati kita

Kita menentang
Jangan lu lupa
Bazooka kami
Belati kita
Kita menentang
Jangan lu lupa Bazooka kami Belati kita
Kami menentang
Jangan lu lupa bazooka kami
Belati kita

Ooo bazooka kami
Belati kita
Kita menentang bazooka kami
Belati kita
Kita menentang
Bazooka Penaka

VIGO
perggggggggghhhhhhhhhhh.....aku tabik betul kat korang berdua nie.. aku mmg minat WINGS pun... dasat lahh.... marvellouss... clapping.gif
errr...ade tak lirik mencari asal usul (mus)
uglykidaddie
Gema Di Inderaloka

Waktu pintumu,
Kubuka setengah,
Gemersik menikam,
Melantu suara,
Ku tinjau sejenak ,
Untuk periksa,
Bergema di lembah inderaloka,

Suaramu,
Membisik merdu dikalbu,
Memanggilku,

Kubuka sepenuh pintu dayamu,
Dan melangkah masuk ke dalam kamarmu,
Aku tak pasti apa akan berlaku,
Kalau ku ditangkap pengawalmu,

Mungkin aku kan terkorban,
Dalam merinduimu,

Tapi kenapa kau hadir saja,
Dalam setiap mimpi-mimpi ku,
Dan meniggalkan kunci dan peta,
Kalau aku kau tak ingini,
Kasih siapa aku disisimu,

Kiniku berada dalam tamanmu,
Tiada aku takut akan kematian,
Kerana hidup dan mati sama,
Untukku telah ku lalui,
Berulang kali,

Keindahan tamanmu tiada bermakna,
Jika wajahmu tidak ku temui,
Biar terlantar di mamah waktu,
Aku tetap akan menunggumu,

Kasih siapa aku,
Aku disisi mu,
Ku pakukan kakiku ketanahmu,
Biar berdarah menjadi sungai,
Agar tak bisa dicabut oleh sesiapa,
Yang mahu menghalauku keluar,
Siapa aku di sisimu.....

uglykidaddie
Perhentian



Nananananananananananana

Cari Perhentian Dimana Nak Berhenti
Camar Kesucian Satu Cinta Abadi
Di Mana Dia Sedang Aku Lena

Aku Yang Terjatuh
Tercicir Entah Dimana
Hilang Dalam Jasad Sendiri Ohhh

Aku Yang Mencuba
Cari Dan Kutip Kembali
Ku Basuh Dengan Pegangan Ku

Hari Berganti Masihkah Aku Di Situ?
Memerhatikan Segala Dalam Pandangan Kekaburan
Melihat Diri Sendiri

Aku Yang Terjatuh
Tercicir Entah Dimana
Hilang Dalam Jasad Sendiri Ohhh

Aku Yang Mencuba
Cari Dan Kutip Kembali
Ku Basuh Dengan Pegangan Ku

Aku Yang Terjatuh
Tercicir Entah Dimana
Hilang Dalam Jasad Sendiri Ohhh

Aku Yang Mencuba
Cari Dan Kutip Kembali
Ku Basuh Dengan Pegangan Ku

Hari Berganti Masihkah Aku Di Situ?
Memerhatikan Segala Dalam Pandangan Kekaburan
Melihat Diri Sendiri

Aku Yang Terjatuh
Tercicir Entah Dimana
Hilang Dalam Jasad Sendiri Ohhh

Aku Yang Mencuba
Cari Dan Kutip Kembali
Ku Basuh Dengan Pegangan Ku

Lalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalaalalalalalala
uglykidaddie
Jerangkung Dalam Almari

Apa ada dalam kamu
Ada juga di dalam kami
Apa ada dalam kami
Ada juga di dalam kamu
aku adalah aku adalah aku

Apa ada dalam kamus
Ada juga di dalam diri
Apa ada dalam diri
Ada juga di dalam kamus
kami adalah kami adalah kami

Maafkanlah kami
Dalam generasi ini
Tak faham
Tak kenal
Syair perahu
Tunjang pujangga Melayu

Apa ada dalam kamus
Ada juga di dalam diri
Apa ada dalam diri
Ada juga di dalam kamus

Maafkanlah kami
Dalam generasi kami
Menjerit...
Meraung...
Menjadi jiwa nafas dan nadi kami

Maafkanlah kami
Dalam generasi kami
Menjerit...
Meraung...
Meminta lepaskan
Jerangkung dalam almari...
uglykidaddie
QUOTE(VIGO @ Mar 27 2007, 05:55 PM) *
perggggggggghhhhhhhhhhh.....aku tabik betul kat korang berdua nie.. aku mmg minat WINGS pun... dasat lahh.... marvellouss... clapping.gif
errr...ade tak lirik mencari asal usul (mus)


sori la bai..wa xjumpa ar lirik lagu tu...
Nur As'Syura
wahh... ada x lirik lagu

- Gema Gunung Gemura ( mus )
- Potret Diri ( Mel )
- Lupakanlah ( joe )

plzzzz.... best bangat sih lagu2 nih....
VIGO
QUOTE(Nur As @ Mar 28 2007, 10:34 AM) *
wahh... ada x lirik lagu

- Gema Gunung Gemura ( mus )
- Potret Diri ( Mel )
- Lupakanlah ( joe )

plzzzz.... best bangat sih lagu2 nih....


Sis... Lupakanlah tu suara Joe ke? bkn Mel ke?
Nur As'Syura
dari album Mel - org asing...
tapi kat PC aku kalo bukak kat winamp sebelah lagu tu ada (joe)...
aku agak vocal joe lah kot.... smile.gif
gryphoon81
Gema Gunung Gemura - Wings (Mus)

Sememangnya aku tak mengerti
Awalnya tiadaku menyangka
Gayamu

Cara-cara mana telah kau guna
Hilang jalan bintunya mata
Carilah semula

*
Jalan kau ikut salah itukan jalan sehala
Awas-awas bahaya ingat pada musibah

Kau ada sifat yang sempurna
Tapi akal tidak berguna
Kau ubah balasanya

Diberi satu tanda tapi engkau tak percaya
Diturunkan musibah kau kata petaka cuma
Gegar gunung gemura bukan satu cereka
Dunia gelap gelita kutukan diterima

(ulang dari *)

Tak mungkin diterima ini satu gejala
Dunia gelap gelita kutukan diterima
Dulu lagi dah jadi mudah kita terlupa
Gegar gunung gemura bukanlah satu cereka
gryphoon81
Mencari Asal Usul - Wings (Mus)

Dimanakah padang yang hijau
Dan berhentilah kau di sana
Cari-cari tanya mereka
Adakah kita kan bersama

Dari manakah asal-usul
Tanya pada diri sendiri
Apabila kau mengerti......hiduplah

Asal usul sendiri
Tak perlu takut lagi
Hadapi dengan tabah
Nur sakti dalam doa

Dalam dada berdebar rasa
Sukarnya melangkahkan kaki
Melihat di dunia nyata
Di mana asal usul kita
gryphoon81
Lupakanlah - Wings (Joe)

Kisah silam dah berlalu.....
tinggal kau dan aku....
menagih kasih yang di janjikan..

datanglah kau kepadaku...
berikan hatiku...
padamu kasih aku curahkan...

air yang mengalir.
tidak dapat aku hentikan..
selagi kau sangsi...
kandiriku..
yang hanya menyayangi dirimu.
mengertilah sayang.....

satu diri untuk mu.
usah lah kau ragu.
cahaya mu kasih dalam gengaman...

aaa kan ku bina mahligai untuk kita..
disaksikan malam...
yang melambai..
akan aku buktikan padamu..
tanda kebesaran

pengorbanan mu kasih..
tak kan aku siakan..
akan aku buktikan..

satu diri untuk mu.
usah lah kau ragu.
cahaya mu kasih dalam gengaman...

air yang mengalir.
tidak dapat aku hentikan..
selagi kau sangsi...
kandiriku..
yang hanya menyayangi dirimu.
mengertilah kasih.....

kan ku bina mahligai kota untuk kita..
disaksikan malam...
yang melambai..
akan aku buktikan padamu..
tanda kejujuran..
VIGO
ooo....baru aku tahu JOE yg bawak lagu tue.. perrghhhh... mmg dasat la gitaris tue.. aku kalo dgr joe main gitar, mmg aku dgr kuat2... mmg lain la dia main gitar tue.. nyaring skit bunyi nyer.... mmg aku respect la dgn dia...

kalo dia main lagu tang chorus tue, mmg gitaris lain tak sama dgn bunyi gitar yg dia petik tue.. fuhhh... clapping.gif
VIGO
bro gryp....kalo leh letak nama penulis lirik n lagu sekali..hehee... kalo boleh la.. dr album mana sekali...
gryphoon81
Usul tersebut bro akan cuba usahakan slps ini..terima kasih.
VIGO
QUOTE(gryphoon81 @ Mar 29 2007, 09:20 AM) *
Usul tersebut bro akan cuba usahakan slps ini..terima kasih.


ko mmg peminat setia WINGS ke gryph??? cayalah.. aku minat gak muzik yg dibawa oleh band nie... clapping.gif
Nur As'Syura
QUOTE(gryphoon81 @ Mar 28 2007, 02:26 PM) *
Gema Gunung Gemura - Wings (Mus)

Sememangnya aku tak mengerti
Awalnya tiadaku menyangka
Gayamu

Cara-cara mana telah kau guna
Hilang jalan bintunya mata
Carilah semula

*
Jalan kau ikut salah itukan jalan sehala
Awas-awas bahaya ingat pada musibah

Kau ada sifat yang sempurna
Tapi akal tidak berguna
Kau ubah balasanya

Diberi satu tanda tapi engkau tak percaya
Diturunkan musibah kau kata petaka cuma
Gegar gunung gemura bukan satu cereka
Dunia gelap gelita kutukan diterima

(ulang dari *)

Tak mungkin diterima ini satu gejala
Dunia gelap gelita kutukan diterima
Dulu lagi dah jadi mudah kita terlupa
Gegar gunung gemura bukanlah satu cereka


oooo.... cem ni laaa lirik dia...
selama ni aku main hentam jer nyanyi...
janji ada bunyi.... ha..ha..ha...
tapi x lari jauh ngat ler ngan lirik asal.... pardon.gif


Nur As'Syura
ermmm... lirik potret diri ngan siaran 9 ada x?...
plzzzz.....
Nur As'Syura
hmmm.. ni ada soklan bocorrr... opsss.. silap lak...
soklan cepumas la kat korang sumer yang minat wings....

antara sumer-sumer vocalis ni korang paling minat kat sape?...

awie
mel
mus


hmmm.... i'm vote 4 - Mus
VIGO
QUOTE(Nur As @ Mar 29 2007, 01:09 PM) *
hmmm.. ni ada soklan bocorrr... opsss.. silap lak...
soklan cepumas la kat korang sumer yang minat wings....

antara sumer-sumer vocalis ni korang paling minat kat sape?...

awie
mel
mus


hmmm.... i'm vote 4 - Mus


aku minat mus sbb mus dr kump may... aku mmg minat gilerss dgn mus... hehee... aku minat may jgk... kalo aku rajin, nti aku pulak taipkan lirik lagu may kat thread lirik MAY..

kalo vokalis WINGS, awie la ok.. kalo MAY- Mus lahh..
kalo gitaris.. aku minat JOE Wings... mmg dasat....
gryphoon81
MUS
VIGO
mus mmg power pun vokal dia... kalo dia masuk band mane2 pun, mesti ramai suka dia.. aku hari2 dgr lagu live n unplugged at planet hollywood... tak boring2... ahahaha
Nur As'Syura
QUOTE(VIGO @ Mar 29 2007, 02:58 PM) *
QUOTE(Nur As @ Mar 29 2007, 01:09 PM) *
hmmm.. ni ada soklan bocorrr... opsss.. silap lak...
soklan cepumas la kat korang sumer yang minat wings....

antara sumer-sumer vocalis ni korang paling minat kat sape?...

awie
mel
mus


hmmm.... i'm vote 4 - Mus


aku minat mus sbb mus dr kump may... aku mmg minat gilerss dgn mus... hehee... aku minat may jgk... kalo aku rajin, nti aku pulak taipkan lirik lagu may kat thread lirik MAY..

kalo vokalis WINGS, awie la ok.. kalo MAY- Mus lahh..
kalo gitaris.. aku minat JOE Wings... mmg dasat....


taip jangan x taip...
aku tukang copy jer... ha..ha..ha....
VIGO
kalo basis player..aku minat tgk YUS kumpulan May main bass... layan jekk...
Nur As'Syura
QUOTE(VIGO @ Mar 29 2007, 04:15 PM) *
mus mmg power pun vokal dia... kalo dia masuk band mane2 pun, mesti ramai suka dia.. aku hari2 dgr lagu live n unplugged at planet hollywood... tak boring2... ahahaha


aku hari2 dengar lagu potret diri ngan siaran 9....
x jemu2 laaaa....
vocal mel x ler beshhh ngat...
tapi cara dia bawak lagu tu lain dari yang lain...
serak2 cem na tah suara dia...
i like it...
VIGO
QUOTE(Nur As @ Mar 29 2007, 04:52 PM) *
QUOTE(VIGO @ Mar 29 2007, 04:15 PM) *
mus mmg power pun vokal dia... kalo dia masuk band mane2 pun, mesti ramai suka dia.. aku hari2 dgr lagu live n unplugged at planet hollywood... tak boring2... ahahaha


aku hari2 dengar lagu potret diri ngan siaran 9....
x jemu2 laaaa....
vocal mel x ler beshhh ngat...
tapi cara dia bawak lagu tu lain dari yang lain...
serak2 cem na tah suara dia...
i like it...



ha'ah..best2.... aku hari2 dgr lagu lupakan lah... n lain2 lagu wings.. aku minat tang chorus masa joe goreng gitar tue..hahaha...best2...
uglykidaddie
aku suka mel sbb vokal dia unik.dia ada style yg xbanyak ada pada org lain... suara dia seswai dgn konsep album orang asing tapi sayang jodoh dia dgn wings xlama.. aku cukup suka dgn lagu ranjang mawar.syok woo!tapi awie tetap sinonim dgn wings!
VIGO
ye la... MEL suara dia serak2. kalo bawak lagu rock pun ok, lagu jiwang atau slow pun ok... aku suka lagu semalam yang hangat n lena diulit intan...
Nur As'Syura
ok per mel skrg nih...
ala2 ustaz gitu..
dengar kata dia nak wat album baru..
tapi bukan konsep rock...
album baru berkonsep ketuhanan...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.